REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep
internetowy PostawNaZdrowie.pl prowadzący działalność pod adresem
internetowym www.postawnazdrowie.pl
prowadzony jest przez: Krzysztof Abramek, Kosuty 1, 21-421 Tuchowicz.
§ 1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
- Sklep
www postawnazdrowie.pl działa na zasadach określonych
w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin
określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu
oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www postawnazdrowie.pl,
zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania
umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Każdy
Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do
korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www postawnazdrowie.pl
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego
Regulaminu.
- W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy:
- ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r.,
- ustawy
o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy
o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r.,
- ustawy
Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE
ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ
ZAMÓWIENIA –
formularz dostępny na stronie internetowej www.postawnazdrowie.pl
umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENT –
Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
- KONSUMENT –
osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba
fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca
we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- PRODUKT –
dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN –
niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP –
Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem
www.postawnazdrowie.pl.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Krzysztof Abramek, Kosuty 1, 21-421
Tuchowicz, prowadzący nierejestrowaną działalność
gospodarczą.
- UMOWA
SPRZEDAŻY –
Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą
za pośrednictwem Sklepu.
- ZAMÓWIENIE –
oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu ze Sprzedawcą.
- CENA –
wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest
obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE
DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep
www.postawnazdrowie.pl prowadzi sprzedaż Produktów
za pośrednictwem sieci Internet.
- Produkty
oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały
legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje
znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią
oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie,
składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych
w jego opisie.
- Cena
Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest
w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena
nie zawiera kosztów dostawy.
- Zamówienia
można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza
Zamówień (Sklep www. postawnazdrowie.pl) – 24 godziny na dobę
przez cały rok.
- Warunkiem
złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się
z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie
składania Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE
UMOWY SPRZEDAŻY
- Do
zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez
Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie
z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
- Po
złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie
przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego
paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie
wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz
odstąpienia od umowy,
- niniejszy
Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od
umowy.
- Z
chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa
w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży
między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda
Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie
dołączany do Produktu.
§ 5
SPOSOBY
PŁATNOŚCI
- Sprzedawca
udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność
przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatność
za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
- W
przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać
na rachunek bankowy numer: 50 1020 5558 1111 1013 3550 0032 (Bank
Inteligo). W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
- W
przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu
płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji
Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie
płatności za pomocą szybkiego przelewu z wybranych polskich
banków, systemu BLIK, oraz PayPal.
- Klient
zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy
Sprzedaży w terminie 2 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba
że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- Produkt
zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT,
TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty
dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie
procesu składania Zamówienia.
- Na
termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz
czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
- czas
kompletowania Produktów wynosi 2 dni roboczych,
- dostawa
Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje
w terminie przez niego deklarowanym tj. 7 dni roboczych od
momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni
robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- Zakupione
w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski
za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.
§ 7
REKLAMACJA
PRODUKTU
- Reklamacja z
tytułu braku zgodności Produktu z umową.
- Podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są
określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia
z dnia 30 maja 2014 r.,
- podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie
Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- Sprzedawca
jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak
zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia
Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby
działające w jego imieniu jest dłuższy,
- zawiadomienia
o braku zgodności Produktu z umową, oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: krzysztofabramek@eurobiz.com.pl, lub
pisemnie na adres: Krzysztof Abramek, Kosuty 1, 21-421
Tuchowicz.
- w
powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje
znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
Sprzedawcę,
- dla
oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową,
Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca
zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
- Sprzedawca
ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
- w
przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie
reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne
z jej uwzględnieniem,
- w
związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem
Sprzedawca odpowiednio:
- pokrywa
koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do
Klienta,
- obniża
cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny
towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową)
i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej
w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny
od Konsumenta,
- w
przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu
cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania
zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia
od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar
do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
- odpowiedź
na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym
nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z
zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie
Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej
odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie
w terminie 14 dni.
- W razie
odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a
Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy,
chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego
upływem.
- W
przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu
na adres: Krzysztof Abramek, Kosuty 1, 21-421 Tuchowicz
- Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu,
o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania
prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza
odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się
z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób,
w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Z
zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona
zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7
niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej
w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Jeżeli
Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
- Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta
do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
- Konsument
odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego
paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin
czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy
się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc
zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia,
w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna
niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
- Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której
przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb.
- Prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak
i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę
umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
RODZAJ
I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca
umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi
Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
- Świadczenie
Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa
się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca
ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu
treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu
i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10
WARUNKI
ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie
Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez
Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Umowa
o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej
na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest
na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia
Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer
(lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp
do poczty elektronicznej,
- przeglądarka
internetowa,
- włączenie
w przeglądarce internetowej cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca
zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób
zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
trzecich.
- Usługobiorca
zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym.
- Usługobiorcę
obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 11
REKLAMACJE
ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje
związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej
za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
krzysztofabramek@eurobiz.com.pl
- W
powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji,
w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości
oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią
i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie
reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź
Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres
e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub
w inny podany przez Usługobiorcę sposób
§ 12
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1.
Umowy
zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2.W
przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym
prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu
zastosowanie mają
właściwe przepisy prawa polskiego.
3.Wszelkie
spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami
będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze
negocjacji,
z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem
ustawy
o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie
byłoby
to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek
ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny,
zgodnie
z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4. Ewentualne
spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem)
będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym
zgodnie
z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17
listopada 1964
r.
5. Klient
będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez
złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku
o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny
(wniosek
można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy
Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie
internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może
skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów
lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument
w celu polubownego rozwiązania sporu może
w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy
internetowej
ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
|